L’Ajuntament de Vinyols i els Arcs acompanya per telèfon a persones grans que viuen soles

Uns 15 veïns del municipi de Vinyols i els Arcs que tenen més de 65 anys i viuen sols formen part des de fa prop de dos anys del programa “Bon dia, bona nit”, que impulsa la regidoria de Serveis Socials de l’Ajuntament.

A través del programa, aquestes persones reben cada dia al matí i al vespre la trucada d’una treballadora de l’Ajuntament per comprovar que estan bé i detectar possibles necessitats. A més, les trucades serveixen també com a acompanyament a aquestes persones que viuen soles i que en alguns casos no tenen familiars a la vora.

L’Ajuntament també disposa d’un llistat de números de telèfon de familiars d’aquests avis per avisar-los en cas que es detectés algun problema, com que la persona no respongui a les trucades o que necessités alguna cosa.

La regidora de Serveis Socials de l’Ajuntament de Vinyols i els Arcs, Emi Martínez ha destacat que “sobretot el que fem és acompanyament, la gent agraeix tenir aquestes petites converses dins el seu dia a dia, i a nosaltres ens serveix per tenir un control de les seves necessitats i poder actuar amb celeritat si hi hagués alguna urgència”.

El servei del programa “Bon dia, bona nit” és voluntari, els mateixos usuaris manifesten la voluntat de formar-ne part i en poden desistir quan ho desitgin.