La regidoria de Medi Ambient recorda que s’apropa el termini en què no es permet abocar purins

La regidoria de Medi Ambient del municipi de Vinyols i els Arcs ha adreçat una carta als pagesos i grangers del seu terme per recordar-los que a partir del dia 1 de juny i fins al 30 de setembre queda prohibida l’aplicació de fems, purins i gallinasses. Des de la regidoria es vol recordar l’existència de l’ordenança que regula l’aplicació de fems, purins i gallinasses procedents de les activitats agrícoles i ramaderes que les obliga a disposar d’un pla que garanteixi la correcta gestió dels residus orgànics i de l’aplicació d’adobs.

Segons dicta l’ordenança, els ramaders han d’abocar els purins i gallinasses a una distància com a mínim de mil metres des del casc urbà o nucli habitat i enterrar-la en un termini màxim de 24 hores per tal d’evitar les molèsties produïdes per les males olors i maximitzar l’eficàcia dels nutrients.

A més, es recorda que s’incorreria en una infracció molt greu si es realitza l’aplicació de fems, purins i gallinasses als camps des del dia 1 de juny i fins al 30 de setembre, tots dos inclosos. També resultaria una infracció greu fer-ho fora d’aquests quatre mesos si es fa els dissabtes i també el seu transport per dins als nuclis de població. Les sancions per aquestes activitats poden arribar als 1.500 euros.

El regidor de Medi Ambient i Serveis, Gabriel Pagès, ha volgut recordar que a més de les molèsties per males olors, es vol evitar a la població la proliferació de mosques i insectes al municipi i s’ha mostrat confiat en el correcte compliment de l’ordenança per part de pagesos i responsables de les explotacions agrícoles.